Dziękujemy za tak liczny (ok. 120 osób) udział w kwietniowym Netcampie. W związku ze zmianą miejsca spotkań zachęcamy was do wypełnienia krótkiej ankiety żebyśmy widzieli czy wam się podobało :) A poniżej podsumownie przygotowane przez partnera wydarzenia Technopark Pomerania.
Netcamp – to integracja, networking branży IT i okazja do zapoznania się z nowymi projektami z branży IT. Uczestnicy kwietniowego spotkania, którego tematem były projekty z pogranicza nauki i biznesu, mieli szansę zobaczenia, jak w praktyce wygląda interfejs mózg-komputer, poznania na czym polega budowanie efektywnych zespołów IT oraz jakich błędów należy unikać chcąc prowadzić innowacyjny biznes. Spotkanie zostało zorganizowane w ramach projektu „ICT LAB-MARKET – od wynalazku do produktu”.
Kwietniowy Netcamp został zorganizowany w nowym miejscu – szczecińskim Free Blues Club. Spotkanie rozpoczęła prezentacja Patrycjusza Kosunia, założyciela Denco Logic – firmy zajmującej się komercjalizacją rozwiązania, jaki jest Slidepad. Na czym ono polega? Slidepad to urządzenie sterujące, będące alternatywą dla tradycyjnej myszki komputerowej czy touchpada. Jego konkurencyjność stanowi większa rozdzielczość i szersza funkcjonalność. W trakcie swojego wystąpienia, Patrycjusz Kosuń opowiedział historię od pomysłu do prototypu, jak również wprowadził słuchaczy w tematykę poszukiwań źródeł finansowania.
Trudności ze znalezieniem odpowiedniego partnera inwestycyjnego sprawiły, że Slidepad – zapowiadany jako komputerowa rewolucja, stał się zaledwie jednym z wielu dostępnych rozwiązań technologicznych. Źle zdefiniowana faza projektu wpłynęła na nieprawidłowe zaplanowanie ścieżki finansowania. Kolejnym błędem był brak zweryfikowania kompetencji rzecznika patentowego, którego wybrano do realizacji projektu. Okazało się bowiem, że nie dysponował on odpowiednią wiedzą z zakresu technologii inżynieryjnej, co było kwestią kluczową. Inne błędy, jakie popełniono to niewłaściwie skompletowany zespół prawniczy i brak planowania.
Kolejnym prelegentem był Rafał Chabowski z firmy BTC. W swoim wystąpieniu przedstawił zasady efektywnego tworzenia zespołów IT. Przekonywał że w zarządzaniu zespołem najważniejszą rolę odgrywa zaufanie, a nie kontrola. Podkreślił, że do zadań osoby kierującej należy przede wszystkim jasne określenie celów i misji firmy, a także właściwa ocena podległych pracowników i delegowanie obowiązków. Zwrócił także uwagę na właściwe kształtowanie relacji oraz budowanie autorytetu.
Spotkanie zakończył Mateusz Kruszyński, założyciel firmy Titanis. Firma zajmuje się badaniem sygnału EEG, czyli fal mózgowych. Jednym z praktycznych zastosowań tych badań jest stworzenie interfejsów mózg-komputer. Poprzez kontrolowanie aktywności swojego mózgu możliwe jest sterowanie komputerem bez użycia mięśni, co może zostać wykorzystane przy rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Mateusz Kruszyński zaprezentował na konferencji prototyp swojego wynalazku, co spotkało się z dużym entuzjazmem ze strony uczestników spotkania.
Spotkanie „Projekty z pogranicza nauki i biznesu” pod skrzydłami Netcampa to jedno z wielu działań realizowanych w trakcie kampanii „ICT LAB-MARKET – od wynalazku do produktu”, która stawia sobie za cel budowanie świadomości innowacyjnej oraz rozwój sieci współpracy środowiska naukowego z biznesowym. Uczestnicy spotkania zostali także zapoznani z tematyką równości szans w dostępie do informacji, w zakresie rozwoju zawodowego w dziedzinach naukowych oraz biznesowych.
– Spotkania branży internetowej Netcamp to już tradycja i uznana marka w branży. Współpracujemy z Fundacją Netcamp od dawna, ich siedziba jest też w Technoparku. Do kwietniowego spotkania dołączyliśmy tym razem jako partner, wspierając organizację w ramach projektu ICT LAB-MARKET, ale też włączając to wydarzenie do cyklu imprez w ramach Szczecińskich Dni Informatyki – InfoTrendy 2012, których jesteśmy koordynatorem. Wysoka frekwencja pokazała, jak duże jest zainteresowanie innowacyjnymi przedsięwzięciami IT w Szczecinie. Oba projekty naszych warszawskich gości mają też swoje źródła w Szczecinie i to jest warte podkreślenia, mimo że są obecnie realizowane w Warszawie. Zależy nam, żeby inspirować przedsiębiorców oraz studentów do podejmowania innowacyjnej działalności w Szczecinie, dla nich właśnie tworzymy dogodne warunki działania w Technoparku Pomerania, gdzie branża IT otrzymuje kompleksowe wsparcie dla rozwoju biznesu – mówi Katarzyna Witkowska, menedżer z Technoparku Pomerania.
Projekt „ICT LAB-MARKET – od wynalazku do produktu” to kampania informacyjna, której głównym celem jest budowanie świadomości innowacyjnej oraz rozwój sieci współpracy środowiska naukowego z biznesowym. Kooperacja ta będzie możliwa jedynie wtedy, gdy między naukowcami a przedsiębiorcami będzie istniał sprawny system komunikacji w zakresie innowacji i transferu wiedzy i nowych technologii do gospodarki. Punktem stycznym do kształtowania, wzajemnych relacji i wymiany doświadczeń są organizowane w ramach, kampanii konferencje, spotkania i eventy branżowe. Z kolei przepływ informacji między środowiskiem naukowym a biznesowym następuje dzięki prowadzonej kampanii prasowej i internetowej. Takie otwarte i publiczne działania dążą do tego, aby nauka nie pozostawała ukryta jedynie w laboratoriach i gabinetach. Uświadomienie konieczności szerszego wykorzystywania wiedzy naukowej w celach gospodarczych zwiększa jej efektywność, a co za tym idzie – ułatwia działania w kierunku komercjalizacji osiągnięć naukowych i nowych technologii.
Projekt ICT LAB-MARKET powstał dzięki inicjatywie szczecińskiej agencji promocyjnej GOS Polska Sp. z o.o. w partnerstwie z Technoparkiem Pomerania. Realizowany jest w terminie 01.01.2012 – 30.06.2013 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
przez Technopark Pomerania, który był partnerem wydarzenia