Już 23-24. kwietnia odbędzie się w Berlinie międzynarodowa konferencja NEXT13 na temat trendów w cyfrowej gospodarce. Wśród zaproszonych gości są m.in. znany bloger Robert Scoble, Stephen Wolfram (twórca Wolfram Alpha) czy Harper Reed – CTO kampanii wyborczej Baracka Obamy. Podczas wydarzenia swoje innowacyjne pomysły na biznes zaprezentuje też 12 najlepszych startupów z Europy. Dzięki Fundacji Netcamp uczestnicy z Polski mogą wziąć udział w tym wydarzeniu z 50% zniżką.
Rewolucja cyfrowa i rozwój internetu znacząco zmieniły sposób w jaki działa biznes. Już po raz ósmy na konferencji NEXT będzie można poznać trendy które będą kształtować internet w ciągu najbliższych 3 lat. Na trzech scenach ponad 100 ekspertów będzie dzielić się swoją wiedzą z prawie 2000 uczestników NEXT13. Wśród nich znajdą się przedstawiciele dużych korporacji i agencji interaktywnych, eksperci od marketingu, kreatywni twórcy a także wiele startupów dla których inkubator hub:raum wspierany przez Deutsche Telekom przygotował specjalną ścieżkę.
W program konferencji znajdują się prezentacje międzynarodowych prelegentów, panele dyskusyjne i warsztaty dotyczące najważniejszych innowacji cyfrowych, które będą zmieniać gospodarkę i społeczeństwo w najbliższych latach. Na scenie NEXT13 będzie można zobaczyć m.in. blogera Roberta Scoble (Scobleizer), guru startupów Yossi Vardi (pierwszy inwestor ICQ), Harpera Reeda – szefa kampanii internetowej Baracka Obamy, wizjonerkę Marinę Gorbisa (Institute for the Future), autora książek science fiction Bruce’a Sterlinga, Thomasa Kiesslinga (Dyrektor ds. Innowacji Deutsche Telekom) oraz wielu przedsiębiorców technologicznych i inwestorów z Europy i USA.
Tematem NEXT jest w tym roku „Here be Dragons”. Hasło to mówi że nie istnieją już żadne drogowskazy. Nadszedł czas, aby przekraczać granice, odkrywać nieznane terytoria i wykorzystać nowe możliwości. Podczas NEXT13 wizjonerzy wprowadzą uczestników w cyfrowe trendy jutra, które warto poznać już dziś – mówi Peter Bihr, odpowiedzialny za program konferencji NEXT13
Organizatorzy NEXT Berlin wybrali cztery główne trendy do programu konferencji. Sesja Maker Movement pokaże jak nowe możliwości tworzenia zmieniają nasze społeczeństwo. Druga sesja na temat nowych interfejsów oraz interakcji człowiek-maszyna nie będzie ograniczać się tylko do powierzchni ekranu ale poruszy też obszar robotyki. Ponadto będzie też sesja na cyfrowych technologii których często nie zauważamy a Robert Scoble przedstawi rosnące znaczenie kontekstu. Oprócz trzech głównych ścieżek odbędzie się też ponad 20 warsztatów.
NEXT Berlin jest też ważną platformą spotkań dla przedsiębiorców z całej Europy. Podczas dwóch dni konferencji inkubator hub:raum wspieramy przez Deutsche Telekom organizuje specjalną ścieżkę i konkurs dla startupów. Organizatorzy opublikowali właśnie listę finalistów, których pomysłów przeszły przez dwie poprzednie rundy eliminacji. Poza międzynarodowym rozgłosem, zwycięski startup otrzyma nagrodę o wartości ponad 20,000 euro oraz profesjonalny coaching. Startupy mogą pokazać się też na stoiskach podczas konferencji.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że tak wiele firm zgłosiło swoje fantastyczne pomysły i że to będzie prawdziwie międzynarodowy konkurs – mówi Peter Borchers z hub:raum. W jury konkursu które będzie oceniać prezentacje startupów zasiądą Rob Moffat (Balderton VC), Paula Martilla, Nicole Glaros z inkubatora TechStars, ekspertka social commerce Caroline Drucker (Etsy) oraz Peter Borchers .
W tym roku NEXT Berlin skupia się jeszcze bardziej na europejskiej scenie startupowej. W pierwszym dniu konferencji program będą omawiane istotne dla startupów tematy jak finansowanie, rozwijanie produktu czy budowanie zespołu o których opowiedzą inwestorzy i twórcy startupów z m.in. hub:raum, Wayra i TechStars, O’Reilly AlphaTech. Drugiego dnia odbędą się finał konkursu i prezentacje 12 startupów.
W ramach scieżki „Dragonslayers” duzi gracze jak Ulrich Hegge (comdirect banku), Stanton Sugarman (Gruner + Jahr), Peter Rampling (Telefónica) i Matthias Schmidt-Pfitzner (Deutsche Telekom) będą dyskutować o tym jak zmierzyć się z cyfrowymi wyzwaniami jakie stojące przed ich branżą. Kolejna sesja będzie poświęcona projektowaniu usług gdzie eksperci jak Birgit Mager (Network Service Design), Anne Pascual (IDEO), Louisa Heinrich (Superhuman) i Axel Averdung (SinnerSchrader) wyjaśnią różne perspektywy projektowania usług. Natomiast przedstawiciele serwisu Etsy (Caroline Drucker), platformy Airbnb (Gunnar Froh) czy konkurencyjnego dla taxi – über (Daniel Michalczyk) pokażą jak zdobyli rynek. Kolejne sesje będą dotyczyć trendów mobilnych, aplikacji internetowych oraz technologii w obszarze robotyki.
Jeżeli chcesz wziąć udział w tym wydarzeniu i otrzymać 50% zniżkę napisz e-maila na adres NEXT@netcamp.net.pl. Do 16 kwietnia obowiązują niższe ceny biletów. Więcej informacji o konferencji NEXT13 Berlin i rejestracja na stronie www.nextberlin.eu.